Stallhelg + måndag


Bild från förra övernattningen

Den här helgen har varit en riktig hästhelg. Åkte till stallet tidigt på lördagen, tog hand om Gördis och red Diva. Sen åkte jag till Åsen, red Nemo, åkte tillbaka till Surf, åt lunch och efter det höll jag i en ponnyridning (för att samla in pengar åt klubben) i två timmar. Det kom inte så många barn men 180 kr fick vi ihop och det är ju bättre än inget. Sen åkte jag hem en snabbis, åt middag och åkte tillbaka till Surf igen för att, tillsammans med US (Jag är med i SURFS Ungdomssektion) arrangera en övernattning för barnen i stallet. Vi Lekte lekar, hade 5-kamp, gick spökrunda mm. På söndagen tog jag hand om Gördis, red Nemo i regnet och sen åkte jag hem. :)



Tror inte att jag har skrivit det i bloggen förut, men Sarah Edvardson (syster till Elin som ägde Spyder före mig) går på universitetet här i Umeå och har en av sina hästar här. Hon bor egentligen i Hammarstrand och åker hem vissa helger och då behöver hon någon som tar hand om hennes häst, Nemo. För några veckor sedan frågade hon mig om jag ville göra det och det ville jag gärna. Igår var Sarah snäll och körde ner Nemo till Surf. Jag ska få tävla honom en klass på Hippo den 23 oktober, så idag fick jag rida honom i ridhuset och rida igenom programmet två gånger. :) Han var duktig och det gick ganska bra.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0